Мої творчі доробки

Опановую технології Web-2.0








Розробка уроку
 присвяченого 100 - річчю Української Революції 1917 - 1921 рр.
"Здобутка та прорахунки УЦР у державотвотворчому процесі"


Мета уроку:  узагальнити, систематизувати й поглибити знання учнів з теми «Здобутки і прорахунки УЦР у державотворчому процесі», сприяти формуванню в учнів самостійної роботи з навчальною та додатковою літературою, розвивати вміння логічно мислити, робити висновки й узагальнення на основі різноманітних історичних джерел, проводити дослідницьку пошукову роботу;
 аналізувати і порівнювати різні джерела інформації;  користуватися інформаційно-комунікаційними технологіями та мас-медіа
виховувати повагу до героїв боротьби за незалежність, громадянську самосвідомість, патріотизм учнів.
 Тип уроку: практичне заняття.
Методи навчання, прийоми: метод проектів, частково пошуковий метод(евристичний).
Прийом - метод «Мікрофон», «Мозковий штурм», робота в групах.
Форма організації навчальної діяльності учнів:  робота у творчих групах:  історики, експерти, руйнівники міфів.
Обладнання: портрети діячів історії, мультимедійний проектор, учнівські електронні презентації, персональні комп’ютери, документальний фільм «Національна демократична революція  Центральна Рада та її Універсали 1917 – 1918 рр».
Терміни і поняття: «Революція», «Українська революція», «універсал», «національно-територіальна автономія», «Генеральний секретаріат», «соборність»., «більшовики», «диктатура», «ультиматум», « національно-персональна автономія».
Міжпредметні зв’язки:  інформатика, українська література.
Технічні засоби навчання: комп’ютери, мультимедійний проектор.
Очікувані результати.
Після уроку учні зможуть:
-            використовувати різні джерела інформації;
-            працювати у творчих групах; - готувати презентації з проблематики даної теми;
-            критично мислити й обґрунтовано доводити свою точку зору;
-                        робити аргументовані висновки щодо здобутків і прорахунків УЦР у державотворчому процесі;
-                        орієнтуватися в історичній термінології;
-                        творчо застосовувати набуті знання під час складання характеристик історичних персоналій: МихайлаГрушевськогоСимона Петлюри, Сергія Єфремова, В. Винниченка, М. Міхновського
                          Епіграф до уроку: «… для правильного розвитку народів
 їм треба мати державну незалежність…» (Михайло Драгоманов).

  
Хід уроку
   І.  Вступна частина
     Викладач.    Доброго дня шановні учні. Сьогодні ми з вами розглянемо тему «Здобутки і прорахунки УЦР у державотворчому процесі.»
«Тема Української революції 1917-1921 років – найкращий приклад повернення в суспільну свідомість, в суспільну пам'ять теми, яка була не просто забута, а заборонена, перекручена у радянські часи», …важливо вивчати досвід уроків революції 1917-1921років, щоб не повторити помилки, які стали причиною втрати  Української держави тоді, сто років тому».
Володимир В’ятрович – директор Інституту Національної пам’яті України.
Історія – це пам'ять людського суспільства. Історія захоплює кожного своїми подіями і героями. Довгий час на Україні навіть згадки не було про те, що на теренах нашого краю  відбувалося Українська революція. 2017рік - Президентом України проголошено Роком Української революції 1917-1921р.р.Саме про події, яким виповнюється 100 років ми не просто поговоримо на уроці , але й виконаємо практичні завдання, які допоможуть вам проаналізувати особливості державотворення в період Центральної Ради значимість цього досвіду та основні уроки її діяльності, розібратися в складній історичній темі як «Українська революція». 
Протягом  уроку ви будете вести опорний конспект, за допомогою якого ви зможете опанувати цей матеріал і за його складання отримати оцінки. Вимоги до опорного конспекту: повнота, логічність, доступним не повинен містити суцільного тексту та  має бути акуратно оформлений (мати привабливий вигляд).(Додаток )
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Увага на екран. Цей фільм допоможе вам зрозуміти  події початку Української революції 1917 – 1921 рр. (Демонстрація фільму документальний фільм «Національна демократична революція  Центральна Рада та її Універсали 1917 – 1918 рр».).
Викладач: Ще Михайло Драгоманов писав у листі до своєї доньки: «… для правильного розвитку народів їм треба мати державну незалежність…».
Метод «Мікрофон»
 - Чи погоджуєтесь ви з такою думкою? Відповідь обґрунтуйте(відповіді учнів)
-        Що   на ваш погляд, дає народу незалежність
Викладач: Українська Центральна Рада – це етап нашої історії, що мав свій початок піднесення і, на жаль, закономірний занепад. Слова В. Винниченка про те, що історію України не можна читати без брому, певною мірою можна віднести до часів національно-визвольних змагань 1917-1920 рр.
                 2. Основна частина
              1Здобутки і прорахунки УЦР.
2.      Причини падіння УЦР, її історичне значення.


3.      Міфи про Українську революцію
Викладач: Перейдемо до практичного заняття. При підготовці до уроку учні були об’єднані  в три групи «Історики», «Експерти», «Руйнівники міфів»
Кожна  група працювала над проблемою проекту, яка, на наш погляд, за браком часу недостатньо висвітлюється в курсі історії,  і передбачала ознайомлення й аналіз багатьох історичних джерел, документів, перегляд документальних фільмів, електронних презентацій. Кожна група підготувала презентацію  і історичну довідку зі своєї рубрики
І група «Історики».  Презентація першого міні-проекту «Здобутки й прорахунки УЦР у державотворчому процесі.» (Презентація № 1)
Керівник міні-проекту робить висновок.
Слово надається представнику групи  «Експертів»                                             
Презентація другого міні-проекту  учнів:   дослідити, що стало причиною падіння УЦР  та визначити її історичне значення (Презентація №2).
Керівник проекту робить висновок.
Викладач.
-          Чи був в України шанс 1918 р. зберегти свій суверенітет? Відповідь обґрунтуйте.
(відповіді учнів)
Викладач. Досвід «Української революції 1917-21 років» породив чимало історичних міфів.  Що означає термін «Міф» у сучасному контексті?
Міф (від грец. Μύθος, мітос — букв. оповідь, розповідь, рідше — казка) або міф — це оповідь, яка пояснює походження певних речей, явищ, всього світу, через емоційно-чуттєві о́брази. (на слайді)
Над деякими з них працювала 3 група – «Руйнівники міфів».
Слово надається керівнику групи – Матковській Надії
Презентація третього  міні-проекту «Міфи про Українську революцію» (Презентація №3)
Міф 1. М.С. Грушевський – перший президент України: міф чи реальність?
Міф 2. Існування Кримської народної республіки.
Міф 3. У бою під Крутами загинули діти.
Викладач. Ми ознайомилися з деякими міфами, які породила Українська революція і спростували їх, всі вони цікаві та вагомі.
ІІІ. Підсумкова частина
А зараз за допомогою «Мозкового  штурму» проведемо експрес-контроль. На цю роботу відводиться 2 хвилини.
1.  Хто був за фахом М. Грушевський?  ( Історик)
2.  Під владою яких держав перебували українські землі напередодні  І світової війни?                             
                                                             ( Росії та Австро – Угорщини)
3.  Що проголосив ІІІ Універсал?   (Українську Народну Республіку)
4.  Хто очолював Генеральний секретаріат - перший український уряд?   ( В. Винниченко)

5.  Хто був обраний головою Центральної Ради?   (М. Грушевський)
6.  На якій залізничній станції героїчно  загинули 300 студентів та гімназистів, захищаючи Київ?
7.  Коли відбувся бій під Крутами?                                                              ( 29 січня 1918 р.)
8.  Розшифруйте абревіатуру УНР? ( Українська Народна Республіка)
9.  Коли була створена Центральна Рада? ( 3 – 4 березня 1917 р.)
10.Чи існувала Кримська народна республіка? (Ні)
11. Чи був М. Грушевський першим Президентом України (Ні)
12. Коли було проголошено І-ий Універсал ЦР? ( 10 червня 1917 року)
13. IV Універсал проголосив утворення Української Народної Республіки (Ні)
14. Скільки Універсалів оголосила Центральна Рада? ( 4)
15.Коли було проголошено IV Універсал ЦР? (22 січня 1918 року)
Викладач. Отже, ми з вами сьогодні з’ясували, що Центральна рада мала як здобутки, так і прорахунки. Проте вона мала свої заслуги перед українським народом. Протягом свого нетривалого існування вона пробудила його від рабської покори, підняла на національно-визвольну боротьбу за відродження державності, створила суверенну УНР. До втрати УЦР соціальної опори, призвело те, що була відсутність політичного досвіду керівників УЦР, та нездатність керівників налагодити систему державного управління. Завершити цей висновок можна фразою, що була сказана М. С. Грушевським: “У своїй діяльності Центральна Рада завжди мала єдиний критерій, єдиний компас — це інтереси трудящих мас. І Які б не були помилки і невдачі наші, співробітники Центральної Ради можуть із вдоволенням оглянутися на пройдену путь і сказати словами поета: «Ми не лукавили з тобою, ми чесно йшли; у нас нема зерна неправди за собою…»”
Сьогодні досить складна політична ситуація, яка змушує нам замислитись над історичними подіями сторічної давнини. Зараз, як і тоді в далекому 1917 – 1921 роках перед нами українцями стоїть завдання – відстояти свою незалежність, територіальну цілість, повернути територію, яка тимчасово окупована.
 Ми віримо, що ці випробування наша Батьківщина витримає,  віримо в краще майбутнє нашої держави.
Дякую за співробітництво.
Оцінювання
IV. Домашнє завдання:
1.        Дописати опорний конспект опрацювавши  підручник Історія України 10 кл автор
Пометун О.І.. ст 98 - 106
2.    Підготуватись до узагальнюючого уроку з теми: «Перша світова війна. Початок Української революції (1917 — квітень 1918 р)».









 Додаток.
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ
Тема: Здобутки і прорахунки УЦР у державотворчому процесі»
1.        Записати епіграф до уроку
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.        Словникова робота (записати терміни, нові слова, які використовуються на уроці стосовно подій української революції  1917 – 1921 рр) :_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.        Заповнити таблицю: Здобутки і прорахунки УЦР
Здобутки
Прорахунки




















4.        Причини поразки Центральної Ради
1.       __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.       ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.       ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.       ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.       ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________  6.       _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7.    _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.       ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.       ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 5. Історичне значення УЦР .
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 Інтернет-ресурси:
 https//www.youtube:
1.    Невідома Україна. "Лист без конверта". Фільм 91
2.    Невідома Україна. «Михайло Грушевський». Фільм 86
3.    Національна демократична революція Центральна Рада та її Універсали 1917-1918 рр.
http://lektsii.org/4-15515.html  Українська революція 1917–1921 рр.: причини, характер, рушійні сили, періодизація та основні наслідки
https://www.schoollife.org.ua/category/fajly/usi-uroky-istoriji/10-klas-istoriya-ukrajiny/ Конспекти уроків історії України 10 клас
https://drive.google.com/file/d/0BzD89uh0miazYmR3dktkeWlPZEE/view /  Прончакова Л.В. «Здобутки і прорахунки УЦР у державотворчому процесі.»  
http://www.uaua.world/4558/ 8 міфів Української революції.

Література
1.      Голубаєв В.Г. Історія України. Довідник школяра і студента .- Донецьк.: «Одісей», 2006.
2. Гупан Н.М. Історія України: 10 кл. Рівень стандарту. Академічний рівень/Н.М. Гупан, О.І. Пометун, Г.О. Фрейман.-К.: Видавничий дім" Світ знань", 2010.
3. Коваленко Л. В. Історіографія історії Української РСР від найдавніших часів до Великої Жовтневої революції / Л.В. Коваленко.- К.: «Знання»,1983.
4. Король В. І. Історія України 10-12 кл: Документи. Матеріали. Посібник .- К.: «Академія», 2001.
5. Нартов В.С. Видатні особистості України - Харків: «Книжковий клуб», 2007.

    6. Реєнт О.П. Історія України: підруч.для 10 кл.загальноосвіт.навч. закл.: рівень стандарту, академ. рівень/О. Реєнт, О. Малій.-К.: Генеза, 2010.



Немає коментарів:

Дописати коментар

Гз - 21 1/9 історія України

  07.12.21 Урок 11 Тема уроку:  Відносини Центральної Ради з Тимчасовим урядом. І Універсал Центральної Ради. Генеральний секретаріат. Волод...