На допомогу батькам

Поради батькам
Поради батькам на кожен день 

1. Говоріть синові або доньці: «Людям повинно бути з тобою легко». Не бійтеся повторювати це. 
2. Коли ви лаєте дитину, не вживайте висловів: «Ти завжди», «Вічно ти». Ваша дитина взагалі і завжди хороша, вона лише сьогодні щось не так вчинила, про це і скажіть їй. 
3. Не розлучайтеся з дитиною у сварці, спочатку помиріться, а потім йдіть у своїх справах. 
4. Намагайтеся, щоб дитина була прив'язана до будинку, повертаючись додому, не забувайте сказати: «А все ж таки, як добре у нас вдома». 
5. Вселяйте давно відому формулу психічного здоров'я: «Ти хороший/а, але не краще за інших». 
6. Наші розмови з дітьми нерідко бліді, тому кожен день читайте з дітьми вголос (навіть з підлітками) гарну книгу, це сильно збагатить ваше духовне спілкування. 
7. У суперечках з сином або дочкою хоч іноді поступайтеся, щоб їм не здавалося, ніби вони вічно не праві. Цим ви і дітей навчите поступатися, визнавати помилки і поразки.

Рекомендації батькам учнів середніх класів щодо підготовки домашніх завдань
1. Намагайтеся створити умови, які полегшують навчання дитини: - побутові ( повноцінне харчування, режим, спокійний сон, затишна атмосфера, зручне місце для занять); - емоційні ( демонструйте віру в дитину, не втрачайте надії на успіх, виявляйте терпіння, не ображайте в разі невдач); - культурні (забезпечте дитину довідниками, словниками, посібниками, атласами, книгами зі шкільної програми; разом дивіться навчально-пізнавальні програми, обговорюйте побачене).
2. Слухайте свою дитину: нехай вона читає вголос, переказує те, що треба запам’ятати, перевіряйте знання за питаннями в підручнику.
3. Регулярно ознайомлюйтеся з розкладом уроків, факультативів, гуртків, додаткових занять для контролю й надання можливої допомоги.
4. Діліться з дітьми знаннями з галузі, в якій маєте успіх.
5. Пам’ятайте, що в центрі уваги батьків повинна бути не оцінка, а знання, навіть якщо ними не можна скористатися сьогодні. Тому думайте про майбутнє й пояснюйте дітям, де й коли ці знання стануть у пригоді.
6. Не залишайте без уваги вільний час дитини. Не порівнюйте її успіхи з успіхами інших.
7. Пам’ятайте, що, за науково обгрунтованими нормами, над виконанням усіх домашніх завдань учні 5-6 класів повинні працювати до 2,5 годин, 7-8 класів - до 3 годин, 8-9 класів – до 4 годин.
8. Створюйте традиції й ритуали родини, які стимулюватимуть навчальну активність дітей. Використовуйте позитивний досвід ваших батьків і знайомих.
10 "золотих правил" виховання щасливих дітей 

1.Стимулюйте інтелект дитини. 
Створивши сприятливі умови, можна підвищити розумовий розвиток дитини . Тому - не гайте часу. Пізніше це зробити набагато важче. 

2. Формуйте самоповагу.
Висока самооцінка додає сміливості братися за нове, ризикувати і навіть зазнавши невдачі, все-таки перемагати. Необхідно розвивати в дитини такі здібності, прищеплювати такі навички, котрі б вирізняли її з-поміж інших, викликали б повагу ровесників і дорослих. Діти мають знати , що успіх, майбутній добробут залежить від них самих. 

3. Навчіть дитину спілкуватися. 
Є шість умов, за яких у дитини виробляються корисні навички: 
• щира любов до батьків дає відчуття захищеності; 
• приязне ставлення до навколишніх, не лише до близьких і рідних; 
• зовнішня привабливість: одяг, манери; 
• можливість спостерігати правильне соціальне спілкування: поведінка батьків, вчителів, ровесників. 
• Висока самооцінка, а звідси – впевненість у собі; 
• Мати хоча б середній запас слів, вміти підтримувати розмову. 

4. Пильнуйте, щоб дитина не стала "залежною" від комп’ютера чи телевізора. 
Телевізор, комп’ютер, як злі чаклуни, здатні красти в дитини години, дні й роки . Надмірне сидіння перед телевізором чи комп’ютером гальмує в дітей розвиток мовлення. Діти стають нервовими, миттєво реагують дією, не намагаючись осмислити та обговорити події. Потрібно залучити дітей до занять спортом, музикою, читанням, корисною роботою, тощо. 

5. Виховуйте відповідальність і порядність. 
Не лише повсякчас пояснюйте, що таке добре, а що – погано, а й закріплюйте гарні звички, карайте за негідні вчинки, тільки не різкою. За приклад дитині має слугувати гідна поведінка батьків, а пізніше ровесників. 

6. Навчіть дитину шанувати сім’ю. 
Щоб виростити ніжних і люблячих дітей, оточіть їх піклуванням, ласкою з перших днів життя . Діти мають бачити все тільки добре та розуміти "хочу"і "треба". 
Любов і повага між членами родини краще за будь-яку лекцію дадуть зрозуміти дитині, що сімейне життя – це,насамперед, рівноправність у стосунках, відповідальність перед коханою людиною, бажання зробити для неї добро, виявляти ніжність та взаємну повагу. 

7. У кожної дитини має бути гарний друг. 
Друзі, яких виберуть собі ваші діти, впливатимуть на їхні орієнтири й поведінку. Батьки спрямовують і зміцнюють цю дружбу та дбають про якнайширше коло знайомств із ровесниками з благополучних сімей. 

8. Будьте вимогливими. 
Діти з високою самооцінкою, почуттям власної гідності, вмінням робити щось краще за інших виховуються, як правило, у сім’ях, де до них ставлять високі вимоги:дотримуватися порядку у домі, організовувати своє дозвілля, гідно поводитися. 
Не будьте тиранами . Запам’ятайте, що відповідальними, розумними й слухняними діти стають не одразу. На це треба витратити роки. 

9. Привчайте дитину до праці. 
Певною мірою ви можете запрограмувати життєвий успіх своїх дітей. Подбайте, щоб вони без примусу набули трудових навичок, заповніть їх життя цікавими і корисними справами, що вимагають певних зусиль на шляху до успіху . Нехай вчаться долати труднощі. 

10. Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі. 
Нехай все перепробують, вчаться на власних помилках. Беруть участь у сімейних нарадах . Нехай якнайраніше привчаються робити щось для інших, особливо, те, що в них добре виходить. 



10 порад батькам підлітків


1. У підлітковому віці діти починають оцінювати життя своїх батьків. Підлітки, особливо дівчатка, обговорюють поведінку, вчинки, зовнішній вигляд мам і тат, вчителів, знайомих. І постійно порівнюють. У якийсь момент результат цього зіставлення позначиться на ваших стосунках із сином або дочкою. Вони можуть бути для вас як приємними, так і неприємними. Так що, якщо не хочете вдарити в бруд обличчям, починайте готуватися до цієї оцінки як можна раніше.

2. Головне у ваших взаєминах з дитиною – взаєморозуміння. Щоб його встановити, ви повинні проявляти ініціативу і не таїти образ. Не слід як йти на поводу у тимчасових бажань дитини, так і завжди опиратися їм. Але якщо ви не можете або не вважаєте за потрібне виконати бажання сина або дочки, потрібно пояснити – чому. І взагалі, більше розмовляйте зі своїми дітьми, розповідайте про свою роботу, обговорюйте з ними їхні справи, іграшкові або навчальні, знайте їх інтереси і турботи, друзів і вчителів. Діти повинні відчувати, що ви їх любите, що в будь-якій ситуації вони можуть розраховувати на вашу порада та допомогу і не боятися глузування або зневаги.

Підтримуйте впевненість дітей у собі, у своїх силах, у тому, що навіть при певних недоліках (які є в кожного) у них є свої незаперечні переваги. Стратегія батьків – сформувати у дитини позицію впевненості: «все залежить від мене, в мені причина невдач або успіхів. Я можу домогтися багато чого і все змінити, якщо зміню себе ».

У виховному процесі неприпустима конфронтація, боротьба вихователя з вихованцем, протиставлення сил і позицій. Тільки співпраця, терпіння і зацікавлена ​​участь вихователя у долі вихованця дають позитивні результати.

3. Дивуйте – запам’ятається! Той, хто виробляє несподіване і сильне враження, стає цікавим і авторитетним. Що приваблює дитину в дорослому? Сила – але не насильство. Знання – згадайте, наприклад, одвічні «чому?» у малюків. На яку їх частку ви зуміли зрозуміло і повно відповісти? Розум – саме в підлітковому віці з’являється можливість його оцінити. Уміння – тато вміє кататися на лижах, лагодити телевізор, водити машину … А мама малює, готує смачні пиріжки, розповідає казки …

4. Ви хочете, щоб ваша дитина була міцна і здорова? Тоді навчыться самі і навчіть його основам знань про свій організм, про способи збереження і зміцнення здоров’я. Це зовсім не означає, що ви повинні освоїти арсенал лікаря та призначення різних ліків. Ліки – це лише «швидка допомога» в тих випадках, коли організм не справляється сам. Ще Тіссо стверджував: «Рух як такий може за своєю дією замінити всі ліки, але всі лікувальні засоби світу не в змозі замінити дію руху». Головне – навчити організм справлятися з навантаженнями, насамперед фізичними, тому що вони тренують не тільки м’язи, але і всі життєво важливі системи. Звичайно, фізичні та будь-які інші навантаження повинні відповідати віковим можливостям дитини.

До речі, як фізичні вправи, в тому числі і на уроках фізкультури, можуть пом’якшити шкоду від багатогодинного сидіння за партою. Так що не поспішайте звільняти дитину від фізкультури. Це не принесе йому навіть тимчасового полегшення в напруженій атмосфері шкільного життя. Навіть якщо у нього є хронічне захворювання (і тим більше!), йому необхідно займатися фізкультурою, тільки за спеціальною програмою.

І абсолютно необхідно, щоб дитина розуміла: щастя без здоров’я не буває.

5. Скільки часу в тиждень ви проводите зі своїми дітьми? За даними соціологічних опитувань, більшість дорослих в середньому присвячують дітям не більше 1,5 години в тиждень! І як сюди втиснути розмови по душам, походи в театр і на природу, читання книг та інші спільні справи? Звичайно, це не вина, а біда більшості батьків, які змушені проводити на роботі весь день, щоб наповнити бюджет сім’ї. Але діти не повинні бути надані самі собі. Добре, якщо є бабусі і дідусі, здатні взяти на себе частину проблем виховання. А якщо їх немає? Обов’язково подумайте, чим буде займатися ваша дитина в години, вільні від навчання і приготування уроків. Спортивні секції (не забудьте самі поспілкуватися з тренером) не просто займуть час, а допоможуть зміцнити здоров’я і розвинуть рухові навички та вміння. У будинку дитячої творчості можна навчитися шити, будувати літаки, писати вірші. Нехай у дитини буде свобода вибору заняття, але вона повинна твердо знати: часу на неробство і нудьгу у неї немає.

6. Бережіть здоров’я дитини і своє, навчіться разом займатися спортом, виїжджати на відпочинок, ходити в походи. Який захват відчуває дитина від звичайної сосиски, засмаженої на багатті. А день, проведений в гаражі разом з батьком за ремонтом автомобіля, здасться хлопчиськові святом більш важливим, ніж катання в парку на самому «крутому» атракціоні. Тільки не пропустіть момент, поки це дитині цікаво.

Те ж саме стосується і звички до домашніх справ. Маленькому цікаво самому мити посуд, чистити картоплю, пекти з мамою пиріг. І це теж можливість розмовляти, розповідати, слухати. Пропустили цей момент – «вберегли» дитини, щоб не псувала руки, все – помічника позбулися назавжди.

7. Бажання дорослих уникнути розмов з дітьми на деякі теми привчає їх до думки, що ці теми заборонені. Ухильна або перекручена інформація викликає у дітей необґрунтовану тривогу. І в той же час не треба давати дітям ту інформацію, про яку вони не питають, з якою поки не можуть справитися емоційно, яку не готові осмислити. Кращий варіант – дати прості і прямі відповіді на запитання дітей. Так що і самим батькам треба всебічно розвиватися – не тільки в області своєї спеціальності, але і в області політики, мистецтва, загальної культури, щоб бути для дітей прикладом моральності, носієм людських достоїнств і цінностей.

8. Не оберігайте підлітків зайво від сімейних проблем, як психологічних (навіть якщо сталося нещастя, чиясь хвороба або відхід з життя, – це загартовує душу і робить її більш чутливою), так і матеріальних (це вчить знаходити вихід). Підлітку необхідні позитивні і негативні емоції. Для успішного розвитку дитини корисно зрідка відмовляти йому в чомусь, обмежувати його бажання, тим самим готуючи до подолання подібних ситуацій у майбутньому. Саме вміння справлятися з неприємностями допомагає підлітку сформуватися як особистості. Роль дорослої людини полягає насамперед у тому, щоб допомогти дитині стати дорослим, тобто навчити його протистояти дійсності, а не тікати від неї. Відгороджуючи дитини від реального світу, нехай навіть з самими благими намірами, батьки позбавляють його можливості придбати життєвий досвід, знайти свій шлях.

Ніколи не брешіть дитині, навіть якщо це продиктовано кращими переконаннями і турботою про його спокій і благополуччя. Діти якимсь невідомим чином відчувають брехню в будь-якій формі. А тому, хто обдурив раз-другий, довіри чекати вже не доводиться.

9. Якщо ви вже встигли наробити помилок у вихованні, вам буде важче, ніж на початку шляху. Але якщо в своєму вихованці ви виявите хоча б крапельку хорошого і будете потім спиратися на це гарне в процесі виховання, то отримаєте ключ до його душі і досягнете гарних результатів.
Такі прості поради вихователям можна зустріти в старовинних педагогічних посібниках. Мудрі педагоги наполегливо шукають навіть у погано вихованій людині ті позитивні якості, спираючись на які можна домогтися стійких успіхів у формуванні всіх інших.

10. Якщо ви зрозуміли, що були не праві, нехтували думкою сина або дочки в яких важливих для них питаннях, не бійтеся зізнатися в цьому спочатку собі, а потім і дитині. І постарайтеся не повторювати цієї помилки знову. Довіру втратити легко, а відновлювати її довго і важко.




Тестування для батьків 

0 – 20. Батьки мають приділяти своїм дітям якомога більше уваги.
21 – 35. Батьки звертають увагу на проблеми своїх дітей, але повністю вирішувати їх не мають або можливостей, або знань, або часу.
36 – 50. Гарні стосунки в сім’ї дозволяють спільно розв’язувати проблемні ситуації, прекрасно розуміти один одного. Але не слід забувати про виховання самостійності і самодостатності.



10 ТЕЗ ЛЮБОМИРА ГУЗАРА ПРО ДІТЕЙ, БАТЬКІВ І ДИСЦИПЛІНУ

1. Батьки мусять ставитися до своєї дитини як до людини, тобто дати їй відчути, що вона людина. Завдання, безумовно, дуже складне, але, знехтувавши ним, можна поставити дитину на фальшивий шлях.

2. Необхідний елемент – це виховувати дитину в атмосфері тепла і мудрої любові. Діти, які цього не одержали, – це ті, що в той чи той спосіб тікають з дому і блукають вулицями наших міст.

3. Нещаслива та дитина, між батьком і матір’ю якої є постійна незгода та непорозуміння, а ще гірше, коли батьки знущаються з дитини – як у фізичному, так і в моральному плані

4. Батьки, закохані в гроші, можуть навіть свідомо передати дітям свій матеріалістичний світогляд.

5. Передавання позитивних чи негативних вартостей відбувається природним шляхом: що батьки думають, про що говорять, як поводяться – формує їхню дитину

6. Безумовно, дитина має відчути, що її люблять, але батьківська любов повинна бути, наважуюся сказати, мудрою.

7. Розпещена дитина раніше чи пізніше почуватиметься нещасною, тому що не завжди зможе отримувати все так легко, як їй це вдавалося в дитинстві.

8. Батько й мати, творячи атмосферу любові, повинні дати відчути дитині її гідність і гідність інших людей – старших і таких самих, як вона, дітей.

9. Дисципліні повинні підпорядковуватися всі члени сім’ї, передусім батьки: на все є свій час і щодо всього певна позиція.

10. Кожну дитину належить виховувати в дусі бажання робити добро іншим, чи батькам, чи товаришам, чи братам і сестрам.

За матеріалами колонки Блаженнішого Любомира, архиєпископа-емерита УГКЦ, на Українській Правді: “Дитина має відчути, що її люблять, але батьківська любов повинна бути… мудрою“; “Сьогоднішня дітвора повинна бути основою нашої надії на справді краще майбутнє“





Поради психологів батькам підлітка






Шановні батьки!
 В цьому розділі представлені посилання на ресурси Інтернет, створені для батьків, в тому числі для тих, хто виховує дітей з особливими потребами. 


Як правило, кожен з сайтів надає Вам різноманітні можливості: отримати відомості про закономірності розвитку дітей різного віку і стану здоров'я, інформацію про навчальні і виховні заклади, поради з виховання; задати питання спеціалістам, висловити власну думку. Особливості конкретних сайтів вказані в анотаціях. 



Сайти для батьків: загальні

ОСВІТНІ ПОРТАЛИ



Міністерство освіти і науки України
http://www.mon.gov.ua
Освіта та наука України: нормативні акти, база даних ВУЗів та шкіл, новини.


Освіта-UAhttp://osvita-ua.net
Новини. ВНЗ. Тестування. Школа: школа сьогодні, управління, технології навчання, виховання школярів, психологія, позашкільна робота, підвищення кваліфікації, теорія, навчальні програми, оцінювання, законодавство, журнали.



Освіта в Україніhttp://www.ednu.kiev.ua
Українські організації, пов'язані з освітою. Вищі та середні навчальні заклади. Освіта за кордоном, гранти. Преса. Виставки та семінари. Дистанційне навчання.


Освітній портал - освіта в Україні, освіта за кордоном
http://www.osvita.org.ua
Довідник ВНЗ України. Зовнішнє тестування. Абітурієнту. Новини освіти та науки України та закордону. Каталог освітніх сайтів. Форум. Реферати, курсові, дипломні. Освіта за кордоном.


Освіта в Україні на Parta.ua
http://www.parta.com.ua
Освітній портал.Все про освіту: довідник абітурієнта, курсове навчання, каталог репетиторів, реферати і багато іншого для школярів, студентів та їх батьків. Посібники з Державної підсумкової  атестації (ДПА) 2011 року.
Шкільний портал "Острів знань"
http://ostriv.in.ua


Діти України www.children.edu-ua.net
Сторінка для батьків порталу "Діти України", містить посилання на ресурси мережі Інтернет, які можуть бути корисні батькам, в тому числі - дітей з особливими потребами.


Український сімейний ресурс www.baby.com.ua
Сайт присвячений питанням народження, розвитку та виховання дітей і призначений для батьків, які шукають докладну інформацію в Інтернет. Надана інформація охоплює період від планування дитини до молодшого шкільного віку. В окремому розділі - розвиваючі комп'ютерні ігри www.baby.com.ua/igr.html



 Інтернет-енциклопедія сім'ї, материнства, дитинства www.uaua.info
Статті, огляди, відгуки, думки на теми: планування дитини, вагітність, розвиток дитини; здоров'я, хвороби, лікування дітей; психологія дітей і підлітків, сімейних стосунків та інші. Також: новини, каталоги необхідних товарів і послуг по Україні, інформація про організацію дозвілля. Є можливість отримати консультацію лікаря, психолога, юриста; взяти участь в обговоренні проблем.



"Мама-Тато" www.mama-tato.com.ua
Інформація для батьків: вагітність та пологи, грудне вигодовування, виховання та навчання дітей, статті, форум, консультації спеціалістів, законодавство про сім'ю. Для дітей - скоромовки, загадки, вірші та пісні, розфарбовки. 


Дитячий психолог: статті, консультації http://mir-detej.kiev.ua



Безкоштовна дитяча електрона бібліотека КП http://flashsait.com 
Ігры, мультфільми, дитячі вірші, дитячі книжки та аудіо-книжки, казки та аудіо-казки, дитячі пісні mp3.


Іграшка - енциклопедія майстерності http://igrushka.kz
Іграшки, ігри, дитячі ігри та розваги





ПОЧУЙТЕ СЕРЦЕМ ГОЛОС ВАШОЇ ДИТИНИ

·         ОКРІМ ЇЖІ, ДАЙТЕ МЕНІ ТЕПЛО СЕРДЕЧНІСТЬ, БЕЗПЕЧНИЙ СПОКІЙ І ВАШУ ЛЮБОВ.

·         ДОЗВОЛЬТЕ ВТІШАТИСЯ МОЇМИ ЗАМИСЛАМИ У ЦЬОМУ ДИВНОМУ СВІТІ ПОСТІЙНИХ ЗМІН.

·         ДОЗВОЛЬТЕ У МІРУ СВОЇХ СИЛ СІДАТИ, СОВАТИСЬ, ВСТАВАТИ, ХОДИТИ, БІГАТИ, ЛАЗИТИ, СКАКАТИ.

·         НЕ КАЖІТЬ, ЩО Я СПІВАЮ, БАВЛЮСЯ ЧИ ЕКСПЕРИМЕНТУЮ ЗАБАГАТО, ЗАДОВГО, ЗАЧАСТО.

·                  ДОЗВОЛЬТЕ МЕНІ СТАВИТИ ПИТАННЯ І ОТРИМУВАТИ ЧЕСНІ ВІДПОВІДІ, А ТАКОЖ ЕКСПЕРИМЕНТУВАТИ, ШУКАТИ І ДОСЛІДЖУВАТИ.

·         НЕ ІДЕНТИФІКУЙТЕ ВАШІ ПОЧУТТЯ І ДУМКИ З ПРИРОДНИМИ ПОТРЕБАМИ МОГО ОРГАНІЗМУ.

·         НЕ КАРАЙТЕ МЕНЕ, КОЛИ Я Й ТАК ПЕРЕЖИВАЮ ЗА НЕВДАЧІ, САМА Ж БО НЕВДАЧА Є ВЖЕ КАРОЮ ДЛЯ МЕНЕ.

·         ГОВОРІТЬ ДО МЕНЕ СЕРЦЕМ, ОЧИМА, ПОСМІШКОЮ, ВАШИМИ РУКАМИ: ВАШІ СЛОВА НЕ ЗАВЖДИ МЕНІ ЗРОЗУМІЛІ.

·         НЕХАЙ ДОВКОЛА МЕНЕ ЖИВУТЬ ГАРНІ І ЛАГІДНІ ЛЮДИ.

·         НЕХАЙ ТУТ ЦАРЮЄ МИР – ПЕРЕДУМОВА МОГО РОЗВИТКУ.

·         У ВАШІЙ ХАТІ ВІДПУСТІТЬ МЕНІ У ВЛАСНІСТЬ ОДИН КУТОЧОК І ЧАСТИНУ ВАШОЇ УВАГИ ТА ВАШОГО ЧАСУ.

·         НАВЧІТЬ МЕНЕ РОЗУМІТИ Й ВІДЧУВАТИ КРАСУ І ТІШИТИСЯ – РАДІТИ З УСЬОГО, ХОЧ БИ НАВІТЬ І З НАЙБІЛЬШОЮ ДУРНИЧКИ.

·         ПІДТРИМУЙТЕ ТА ЗАОХОЧУЙТЕ МЕНЕ ДО ПРАЦІ, НАВІТЬ І ТОДІ, КОЛИ Я РОБЛЮ ЩЕ СОТНІ ПОМИЛОК.

·         БУДЬТЕ ТЕРПЛЯЧІ ДО МОГО БЕЗЛАДДЯ, Я Ж БО Є ТІЛЬКИ ДИТИНОЮ І УЧНЕМ.

·         НАДАЙТЕ І МЕНІ ЧАСТИНУ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ, ВИМІРЕНУ ДО МОЇХ СИЛИ І МОЇХ МОЖЛИВОСТЕЙ.

·         НАВЧІТЬ МЕНЕ БРАТИ УЧАСТЬ У ЗАБАВІ, ЗАЙНЯТТІ І ПРАЦІ.

·         ЗВАЖАЙТЕ НА МОЇ ЗАБАВИ І З НИХ РОБІТЬ ВИСНОВКИ, ЯК ДАВАТИМУ СОБІ РАДУ ІЗ ЖИТТЯ І ЙОГО ТРУДНОЩАМИ.

·         КОЛИ ЗАГАДАЄТЕ МЕНІ ЗРОБИТИ ЦЕ АБО ТЕ, СКАЖІТЬ ТАКОЖ ЯК І ЧОМУ.

·                  УЧИНІТЬ УСЕ, ЩОБ Я ВІДЧУВАЛА СВОЮ ЗНАЧИМІСТЬ І ПОТРІБНІСТЬ ДЛЯ ВАС, СВОЄ МІСЦЕ У ПЛАНАХ ВАШОЇ РОДИНИ ТА ШКОЛИ.

·         БУДЬТЕ ДО МЕНЕ ДОБРОЗИЧЛИВІ ТА ЛОЯЛЬНІ, ЩОБ Я НАВЧАЛАСЯ ВІДПЛАЧУВАТИ ІНШИМ ЛЮДЯМ ТИМ САМИМ.

·         ПОКАЖІТЬ, ЯК ДОТРИМУВАТИ ОБІЦЯНКИ, СЛОВА.

·         НЕ ДУМАЙТЕ ПРО МЕНЕ ЛИШЕ ЯК ПРО НЕМОВЛЯ, КОЛИ Я ХОЧУ РОСТИ І БУТИ ВЕЛИКОЮ.

·         НЕХАЙ НІКОЛИ НЕ БОЮСЯ ВТРАТИТИ ВАШУ ЛЮБОВ.

·         НЕ НАКИДАЙТЕ МЕНІ ВАШИХ ПЕРЕЛЯКІВ І ОСТРАХІВ.

·         ДОПОМОЖІТЬ МЕНІ ПОТРОХУ ПЕРЕМАГАТИ БІЛЬ І МАРНІ ЗАБАГАНКИ, І ТІШИТИСЯ МАЙБУТНІМИ РАДОЩАМИ.

      ·             НАВЧІТЬ МЕНЕ РІВНОВАГИ, КОЛИ ВИ НА МЕНЕ ГНІВАЄТЕСЯ, АЛЕ НЕ БОЯТИСЯ ГНІВУ, КОЛИ ВІН СПРАВЕДЛИВИЙ І ВИПРАВДАНИЙ.




















Немає коментарів:

Дописати коментар

Гз - 21 1/9 історія України

  07.12.21 Урок 11 Тема уроку:  Відносини Центральної Ради з Тимчасовим урядом. І Універсал Центральної Ради. Генеральний секретаріат. Волод...