Пам'ятки для учнів

Пам'ятки для учнів


Золоті правила уроку

1. Знання здобувай переважно на уроці.
2. Не можна залишати нічого не зрозумілого, недовивченого на уроці.
3. На уроці має бути повне напруження сил і концентрація уваги.
4. Розвивай на уроці мислення, память, спостережливість, уміння конспектувати.

5. Будь самостійним, не заучуй, а відкривай для себе нові істини.
6. Не втрачай на уроках жодної хвилини, втрачені  хвилини спричиняють втрату годин, днів, місяців, років.
7. Оволодівай знаннями, це зробить тебе сильним, впевненим у собі, здатним долати значні перешкоди.



Як працювати з параграфом підручника?

1. Зверніть увагу на назву параграфа. Прочитайте весь параграф, для того, щоб скласти загальне уявлення про його зміст. Поверніться до теми параграфа та з'ясуйте, чи добре ви її зрозуміли.

2. З'ясуйте значення слів і термінів, які вам незрозумілі. Зверніть особливу увагу на виділені дати, імена, поняття, висновки тощо.
3. Спробуйте пов'язати матеріал параграфа з інформацією, яку ви отримали на уроці.4. Якщо в тексті є посилання на зміст вивчених раніше параграфів, перегляньте їх.
5. Якщо після опрацювання параграфа у вас виникли питання або ви не згодні з наведеним тлумаченням деяких понять, оцінкою подій тощо, зверніться до додаткової літератури.
6. Для того щоб зрозуміти, чи добре ви засвоїли матеріал параграфа, спробуйте викласти його зміст, не користуючись підручником.
7. Підготуйте відповіді на запитання, вміщені після параграфа, та виконайте завдання.


Вимоги до розповіді

1. Розповідь має відповідати темі, розкривати головну думку, відповідати наміченому плану.
2. Викладаючи хід подій, памятай про хронологічну послідовність їх викладу.
3. Розповідай доказово, обґрунтуй висновки фактами.
4. У ході розповіді поясни причину, характер, суть, наслідки явища, події.
5. Будь точним в описанні фактів, висновків, вживанні історичних термінів, висловів.


Як скласти історичний портрет?

1. Напишіть, як відбувалося становлення особистості історичного діяча.
  • Укажіть ім'я історичного діяча. Де і коли він народився?
  • Де і в яких умовах він жив, зростав, виховувався?
  • Як формувалися його погляди?

2.Визначте особисті якості й риси характериу історичного діяча.
  • Як особисті якості діяча впливали на його діяльність?
  • Які з його особистих якостей вам подобаються, а які ні?

Форми ведення записів


План – перелік основних питань теми, статті, твору, доповіді.
Простий план – коротке, стисле перерахування головних питань, що містяться у тексті твору.
Складний план – розгорнутий перелік основних питань, їх розшифровка з деталізацією та висновками.
Виписки – вибрані з тексту найбільш важливі місця: визначення, факти, статичні дані, схеми, таблиці. У виписці необхідна точність, посилання на джерело, відповідність тексту оригінала.
Тези – стисло сформовані основні положення теми, статті, книги, доповіді, лекції; це положення достовірність яких автор має довести. Тези складаються тоді, коли тема гарно засвоєна і не вимагає більш повних записів.
Анотація - дуже коротке викладення змісту, іноді з критичною оцінкою.
Коментар – тлумачення, пояснення суті якого-небудь тексту, окремих місць, фраз, виступів.
Резюме – стисла оцінка написаного чи прочитаного, короткий висновок.
Бібліографія – перелік літератури з якоїсь проблеми, теми.
Конспект – найбільш досконала форма запису, в якому виділено головне у виучуваному творі, матеріалі, лекції. Такий запис містить короткі, чіткі формування узагальнення, важливих теоретичних положень.
Реферат – доповідь з певної теми, що включає огляд джерел і літератури.


Як працювати над історичним документом?


З’ясуйте:
  • Хто? Хто зробив чи написав це? Яку посаду  він обіймає?
  • Що? Що він нам розповідає? Про що він нам не розповідає?
  • Коли? Коли це було написано? Який історичний контекст?
  • Які особливості того періоду або ідеї могли вплинути на автора?
  • Де? Де ці події мали місце або чого вони стосуються?
  • Чому? Чому це було зроблено або написано? Чи існувала якась конкретна причина? Чи можна розкрити цю причину шляхом:
  • Визначення, на яку аудиторію була розрахована робота;
  • аналіз умови та стилю, які були використані у роботі;
  • читання між рядків?
  • Як? Яким чином був побудований чи зведений разом?
  • Як його можна порівняти з іншими доступними джерелами?
  • Документ виглядає збалансованим чи перебільшеним, тенденційним чи перекрученим?





Немає коментарів:

Дописати коментар

Гз - 21 1/9 історія України

  07.12.21 Урок 11 Тема уроку:  Відносини Центральної Ради з Тимчасовим урядом. І Універсал Центральної Ради. Генеральний секретаріат. Волод...