К - 19 1/9
ПЛАН РОБОТИ
з предмета Історія України
зі здобувачами освіти
на період карантину
25.01.2021
Розділ 2. УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ
Урок 14. Науково-технічна революція: внесок українців. Сергій Корольов.Реформи освіти та процеси зросійщення.
1. Опрацювати:
Підручник : Історія України. Рівень стандарту. 11 клас. Гісем, § 10
https://history.vn.ua/pidruchniki/gisem-ukraine-history-11-class-2019-standard-level/10.php
2. Переглянути відеоурок:
https://youtube.com/watch?v=L4-IpwiEjKg
3. Переглянути відео:
https://youtube.com/watch?v=rmvkQRUY71I
3. Дати відповіді на питання (в зошитах з історії України)
Запитання і завдання
1. Який термін загальної обов'язкової освіти було запроваджено шкільною реформою, розпочатою в 1958 р.?
2. Що таке зросійщення?
3. Хто очолив Академію наук УРСР у 1962 р.?
4. Коли було запроваджено Шевченківську премію?
5. Назвіть імена представників «шістдесятництва» в українському мистецтві.
6. Коли М. Хрущов заявив про зміну партійної політики щодо релігії й церкви?
7. Якими були тенденції розвитку освіти в цей період?
8. У чому полягало зросійщення системи освіти в республіці за доби «відлиги»?
9. Висловіть свою думку щодо причин зростання темпів зросійщення населення УРСР.
10. Наведіть факти, які свідчать про стрімкий злет тогочасної української науки.
11. Визначте здобутки української літератури цієї доби.
12. Назвіть досягнення тогочасного українського мистецтва.
13. Як відбувався розвиток спорту в республіці в цей період?
14. Назвіть головні культурні здобутки тогочасної української діаспори.
15. Чому радянське керівництво перешкоджало поверненню Й. Сліпого до України?
16. Дайте відповідь, «Патріотичні та громадянські мотиви, морально-етичні проблеми у громадянській ліриці В. Симоненка», використовуючи матеріал з української літератури та історії України.
17.Підготуйте повідомлення про одного з представників культури України цього періоду (на вибір): М. Янгель, Б. Патон, С. Корольов, В. Глушков, Лесь Танюк, Ліна Костенко, І. Світличний, В. Симоненко, А. Горська або інші.
18. У 1956 р. український письменник В. Шумило в журналі «Смена» писав: «На жаль, ще є люди, які нехтують мовою українського народу. Декому з них здається, що українська мова недовговічна. Мине, мовляв, небагато часу, і українська мова зникне, а її замінить мова російська. Це нащадки великодержавних націоналістів типу Суворина, що видавав чорносотенну газету "Новое время", і Шульгіна — видавця такої ж реакційної газети "Киевлянин". Це абсолютно ворожі нам, радянським людям, думки. Ніяка мова не повинна витискувати іншу мову. У тому суть і рівноправність націй. Зі зникненням мови зникає, гине і нація». Якої думки щодо української мови дотримувався автор? Як оцінити її, ураховуючи обмеженість можливостей автора для критики в умовах радянської дійсності?
Розділ 2. УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ
Урок 15. Узагальнення. Тематичний контроль
Хто хоче підвищити свої бали, дайте відповіді на запитання і відправте на мою адресу
Опрацювати:
Орієнтовний перелік запитань і завдань, які допоможуть якісно підготуватися до теми «Україна в умовах лібералізації суспільного життя (середина 1950-х - середина 1960-х рр.)»
Пригадайте!
1. Коли відбувся XX з'їзд КПРС?
2. Коли в УРСР було прийнято закон про реформування школи?
3. Освоєння цілинних і перелогових земель почалося в ____ р.
4. Програма партії, яка стверджувала, що в СРСР буде побудовано комуністичне суспільство, була прийнята в ____ р.
5. Коли почалося створення раднаргоспів?
6. Дата впровадження в життя реформи школи ____ р.
7. Коли відбувся XXII з’їзд КПРС?
8. Крим увійшов до складу УРСР в ____ р.
9. Які події, що відбувалися в ____ р., можна назвати кінцем «відлиги»?
10. Коли було створено Українську робітничо-селянську спілку?
Дайте визначення основних термінів і понять
Волюнтаризм, суб’єктивізм, абстракціонізм, депортація, децентралізація, атеїзм, релігія, ідеологія, церква, русифікація, політехнічна школа, факультатив, лібрето, фарисейство
Що ви знаєте про ці історичні персоналії?
М. Амосов, В. Глушков, І. Дзюба, І. Драч, Л. Костенко, Л. Лук’яненко, В. Стус, В. Симоненко, М. Підгорний, Є. Сверстюк, Л. Танюк, М. Хрущов, П. Шелест.
Запитання і завдання
1. Назвіть причини активного запровадження в СРСР досягнень науково-технічного прогресу в другій половині 1950-х - першій половині 1960-х рр.
2. Як ви розумієте терміни «десталінізація», «політехнізація освіти», «волюнтаризм»?
3. Напишіть складний план до питання: «Розвиток промисловості України».
4. Назвіть і позначте на контурній карті основні новобудови УРСР у галузях важкої промисловості.
5. Поясніть мету здійснення децентралізації управління промисловістю. Схарактеризуйте її наслідки.
6. Ким і з якою метою було створено Українську робітничо-селянську спілку?
7. Визначте мету і шляхи діяльності «шістдесятників».
8. Назвіть імена українських поетів, які виступили проти русифікації української школи.
9. Поясніть, як позначився процес десталінізації на національному житті.
10. Порівняйте політику Сталіна й Хрущова щодо релігії. Зробіть висновки.
Поміркуйте!
1. Як можна пояснити той факт, що сільське господарство і на початку 1950-х рр., і в 1963 р. було найслабшою ланкою радянської економіки?
2. Чому держава не брала на себе відповідальності за депортацію населення західних областей та етнічних груп південного регіону України?
3. Чому М. Хрущов у першій половині 1950-х рр. критикував культ особи Й. Сталіна, а під кінець перебування при владі сам став набувати рис вождя?
4. Чи можна стверджувати, що ЦК КПУ належала вся повнота влади в Україні? Відповідь поясніть.
5. У чому полягали причини невдачі реформаторської діяльності М. Хрущова?
6. Чи могла вплинути атеїстична кампанія М. Хрущова на релігійні переконання віруючих? Відповідь обґрунтуйте.
7. У чому подібність і відмінність основних засобів діяльності «шістдесятників» та дисидентів? Зробіть висновки.
8. Чому «шістдесятники» в Україні почали свою діяльність з культурництва?
9. Чи можна стверджувати, що соціальна політика була безсумнівним досягненням М. Хрущова? Відповідь аргументуйте.
10. Чому спроба демократизувати суспільство закінчилася поразкою М. Хрущова?
Виконати контрольну роботу
Завдання необхідно виконати до 4 лютого
Немає коментарів:
Дописати коментар