вівторок, 3 листопада 2020 р.

Е - 19 Історія України

 

Е - 19 1/9

ПЛАН РОБОТИ

з предмета Історія України

зі здобувачами освіти 

на період карантину 

04.11.2020

Розділ 2. УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ

Урок 16.  Практичне заняття. Входження Кримської області до складу УРСР: міфи та реальність (дослідження документів).

Мал. 1. Будівництво Каховської ГЕС.

І. Опрацювати:

Мета: на підставі здобутих знань, аналізу документів й ознайомлення з думками експертної спільноти визначити міфи і реальність цієї проблеми.

Пригадайте:

  • 1. Якими були причини входження Кримської області до складу УРСР.
  • 2. Коли Кримська область увійшла до складу УРСР?
  • 3. Як відбулася ця подія?
  • 4. Вкажіть наслідки приєднання Кримської області до УРСР.

Завдання для підготовки до практичного заняття

(темиу обирають здобувачі освіти)

  • 1. Здійснити дослідження наявної документальної бази стосовно входження Кримської області до складу УРСР. Визначити особливості процесу приєднання та його наслідки.
  • 2. За Інтернет-ресурсами проаналізувати думки української експертної спільноти щодо цієї проблеми. Визначити, що об’єднує і в чому відмінність у позиціях експертів.
  • 3. За Інтернет-ресурсами проаналізувати думки закордонної експертної спільноти щодо входження Криму до складу УРСР та його наслідки. Визначити, що об’єднує, а що відрізняє їхні позиції.


Додатковий матеріал

Указ Президії Верховної Ради СРСР про передачу Кримської області зі складу РРФСР до складу УРСР (19 лютого 1954 р.)

Ураховуючи спільність економіки, територіальну близькість, тісні господарські й культурні зв’язки між Кримською областю та Українською РСР, Президія Верховної Ради Союзу Радянських Соціалістичних Республік постановляє:

Затвердити спільне подання Президії Верховної Ради РРФСР і Президії Верховної Ради УРСР про передачу Кримської області зі складу Російської Радянської Федеративної Соціалістичної Республіки до складу Української Радянської Соціалістичної Республіки.

Із Постанови Президії Верховної Ради УРСР про подання Президії Верховної Ради РРФСР щодо питання передачі Кримської області до складу Української РСР

...Президія Верховної Ради Української РСР висловлює сердечну подяку Президії Верховної Ради Російської Радянської Федеративної Соціалістичної Республіки за цей великодушний благородний акт російського народу.

...Український народ із почуттям глибокого задоволення і палкої вдячності зустріне рішення про передачу Криму до складу Української РСР як нове яскраве виявлення безмежної довіри і широкої любові російського народу до українського народу, нове свідчення дружби між російським і українським народами.

Уряд України подбає про подальший розвиток і процвітання народного господарства Криму...

  • 1) Коли і як Крим опинився під російською владою?
  • 2) У чому, на вашу думку, була доцільність передачі Криму Українській РСР?

Син Микити Хрущова, професор, доктор технічних наук, учении і публіцист Сергій Хрущов про передачу Криму Україні

«У передаванні Криму до складу УРСР у 1954 році не було політичного підґрунтя... Якщо ви подивитеся на карту, то побачите, що Крим до України пристебнутий. Коли там почали займатися економікою, будувати головний канал, який зараз, на жаль, ви закопали, то Держплан сказав: краще, якщо все це відбуватиметься під однією юридичною особою. І півострів передали Україні... Нічого того, про що в Росії зараз люблять говорити: мовляв, спроба догодити українській бюрократії або навіть подарунок моїй мамі, яка в Західній Україні народилася... Ні, це суто структурно правильне рішення. Крим почав відроджуватися, там насадили винограду...»

  • 1) На якій причині передачі Криму Україні наголошує С. Хрущов?
  • 2) Як входження до складу України вплинуло на розвиток Криму?

Шлюз на Північно-Кримському каналі (1960-ті). Гігантська іригаційна споруда, зведена у 1961-1971 рр., постачала дніпровську воду з «материка» в Крим

Зі статті в газеті «Кримская правда» 17 січня 1954 р.

«Не залишаються в боргу і українці. Вони діяльно допомагають кримчанам будувати прекрасні міста і курорти, розвивати промислове виробництво. На будовах міста-героя Севастополя, курортної Ялти безперервним потоком йдуть з України потужні вітчизняні механізми та обладнання.

Столиця України — Київ шле сюди потужні механічні навантажувачі, автоматичні дозаторні пристрої для бетонних заводів; Харків дає баштові й електромостові крани, трактори; Миколаїв — транспортери для бетонних заводів, бульдозери; Дніпропетровськ і Дебальцеве — корита-мийки для підприємств, які виробляють флюсовий вапняк; Осипенко (Бердянськ) — дорожні машини; Кременчук — асфальтно-бетонні змішувачі; Прилуки — розчиноноси для механізації штукатурних робіт; Мелітополь надсилає компресори останніх випусків».

  • Яка роль українських підприємств у розвитку Криму?

Відповіді надсилати:

Електронна адреса:  larapronchakova@gmail.com 

Viber   https://invite.viber.com/g2=AQBxgYiwUTqOVEs4hIIabi8bB035I8VFjf6vWqO3OIx42XSJDOzdk3sigyzLG5eK  



Розділ 2. УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ

Урок 17.  Узагальнення. Тематичний контроль. Підсумкова контрольна робота

І. Опрацювати:

Орієнтовний перелік запитань і завдань, які допоможуть якісно підготуватися до теми «Україна в умовах лібералізації суспільного життя (середина 1950-х - середина 1960-х рр.)»

Пригадайте!

1. Коли відбувся XX з'їзд КПРС?

2. Коли в УРСР було прийнято закон про реформування школи?

3. Освоєння цілинних і перелогових земель почалося в ____ р.

4. Програма партії, яка стверджувала, що в СРСР буде побудовано комуністичне суспільство, була прийнята в ____ р.

5. Коли почалося створення раднаргоспів?

6. Дата впровадження в життя реформи школи ____ р.

7. Коли відбувся XXII з’їзд КПРС?

8. Крим увійшов до складу УРСР в ____ р.

9. Які події, що відбувалися в ____ р., можна назвати кінцем «відлиги»?

10. Коли було створено Українську робітничо-селянську спілку?

Дайте визначення основних термінів і понять

Волюнтаризм, суб’єктивізм, абстракціонізм, депортація, децентралізація, атеїзм, релігія, ідеологія, церква, русифікація, політехнічна школа, факультатив, лібрето, фарисейство

Що ви знаєте про ці історичні персоналії?

М. Амосов, В. Глушков, І. Дзюба, І. Драч, Л. Костенко, Л. Лук’яненко, В. Стус, В. Симоненко, М. Підгорний, Є. Сверстюк, Л. Танюк, М. Хрущов, П. Шелест.

Запитання і завдання

1. Назвіть причини активного запровадження в СРСР досягнень науково-технічного прогресу в другій половині 1950-х - першій половині 1960-х рр.

2. Як ви розумієте терміни «десталінізація», «політехнізація освіти», «волюнтаризм»?

3. Напишіть складний план до питання: «Розвиток промисловості України».

4. Назвіть і позначте на контурній карті основні новобудови УРСР у галузях важкої промисловості.

5. Поясніть мету здійснення децентралізації управління промисловістю. Схарактеризуйте її наслідки.

6. Ким і з якою метою було створено Українську робітничо-селянську спілку?

7. Визначте мету і шляхи діяльності «шістдесятників».

8. Назвіть імена українських поетів, які виступили проти русифікації української школи.

9. Поясніть, як позначився процес десталінізації на національному житті.

10. Порівняйте політику Сталіна й Хрущова щодо релігії. Зробіть висновки.

Поміркуйте!

1. Як можна пояснити той факт, що сільське господарство і на початку 1950-х рр., і в 1963 р. було найслабшою ланкою радянської економіки?

2. Чому держава не брала на себе відповідальності за депортацію населення західних областей та етнічних груп південного регіону України?

3. Чому М. Хрущов у першій половині 1950-х рр. критикував культ особи Й. Сталіна, а під кінець перебування при владі сам став набувати рис вождя?

4. Чи можна стверджувати, що ЦК КПУ належала вся повнота влади в Україні? Відповідь поясніть.

5. У чому полягали причини невдачі реформаторської діяльності М. Хрущова?

6. Чи могла вплинути атеїстична кампанія М. Хрущова на релігійні переконання віруючих? Відповідь обґрунтуйте.

7. У чому подібність і відмінність основних засобів діяльності «шістдесятників» та дисидентів? Зробіть висновки.

8. Чому «шістдесятники» в Україні почали свою діяльність з культурництва?

9. Чи можна стверджувати, що соціальна політика була безсумнівним досягненням М. Хрущова? Відповідь аргументуйте.

10. Чому спроба демократизувати суспільство закінчилася поразкою М. Хрущова?

ІІ. Виконати контрольну роботу

Код доступу 8061352

Використайте цей код, відкривши посилання  join.naurok.ua

   Завдання необхідно виконати до  14 листопада 23:00 



Відповіді надсилати:

Електронна адреса:  larapronchakova@gmail.com 

Viber   https://invite.viber.com/g2=AQBxgYiwUTqOVEs4hIIabi8bB035I8VFjf6vWqO3OIx42XSJDOzdk3sigyzLG5eK  


Немає коментарів:

Дописати коментар

Гз - 21 1/9 історія України

  07.12.21 Урок 11 Тема уроку:  Відносини Центральної Ради з Тимчасовим урядом. І Універсал Центральної Ради. Генеральний секретаріат. Волод...